هدف از جراحی بینی چیست؟
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

هدف از جراحی بینی چیست؟


هدف اصلی از انجام جراحی بینی بهبود ظاهر بینی و به دست آوردن ظاهری مطلوب تر و همچنین اصلاح مشکلات عملکردی بینی است که ممکن است شامل تنگی نفس، ناتوانی در تنفس بهتر در حین ورزش، بوی نامطبوع باشد. خشکی و التهاب مجرای هوا، سردرد و درد سینوسی و گاهی خونریزی مزمن. علاوه بر این، این جراحی ممکن است برای بهبود عملکرد و تعادل صورت، کاهش درد در گردن و سر، یا بهبود عملکرد تنفسی در بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند کم بینایی، آرتریت روماتوئید و آرتریت روماتوئید استفاده شود.

متقارن و متعادل کننده ظاهر صورت با جراحی بینی
کوچک کردن بینی متناسب با سایر قسمت های صورت با جراحی بینی
افزایش اعتماد به نفس با نتیجه مثبت ناشی از جراحی بینی
باز کردن راه هوایی و توانایی تنفس راحت تر با جراحی بینی

 

تفاوت بین جراحی بینی باز و بسته چیست؟


رینوپلاستی باز و بسته دو نوع جراحی بینی هستند که بسته به نیاز و شرایط بینی، پزشک ممکن است یکی از آنها را برای بیمار انتخاب کند.

در جراحی بینی باز، پوست بینی از بالا به پایین باز می شود و پزشک به تمام ساختارهای داخلی بینی دسترسی دارد. این روش معمولاً برای موارد پیچیده تری مانند بازسازی بینی پس از تصادف یا برخی مشکلات ناشی از تنفس نزدیک استفاده می شود.
در جراحی بینی بسته پوست بینی از داخل بینی بریده می شود و پزشک به داخل بینی دسترسی دارد. این روش معمولا برای تغییر شکل بینی در صورتی که نیازی به تغییر ساختار داخلی بینی نباشد استفاده می شود. در هر دو روش رینوپلاستی بعد از جراحی بینی باید به دستورات پزشک عمل کرده و مراقبت و استراحت لازم را انجام دهید.

 

روش رینوپلاستی باز
در این روش جراحی از داخل بینی و همچنین از طریق یک برش کوچک در بینی انجام می شود. رینوپلاستی باز معمولاً در قسمت پایین بینی انجام می شود و به جراح این امکان را می دهد که به راحتی به ساختارهای داخلی بینی دسترسی پیدا کند و تغییرات لازم را اعمال کند. این روش برای مواردی که نیاز به تغییرات عمده داخلی و خارجی بینی وجود دارد استفاده می شود.

2- روش رینوپلاستی بسته
در این روش جراحی از داخل بینی انجام می شود و برش بینی به طور کامل در داخل بینی قرار می گیرد، بدون اینکه برشی در قسمت بیرونی بینی ایجاد شود. این روش برای مواردی استفاده می شود که نیاز به تغییرات کوچکتر و بهبود فرم بینی با استفاده از تکنیک های کمتری دارند.

 

جراحی بینی در اصفهان در سایت دکتر میلاد اعتمادی 





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: